duminică, 16 septembrie 2012

Andrei Baciu - La Bunica 2012 / Romana


An: 2012
Limba: Română
Format: Pdf
Pagini: 35
Gen: Fotografie & Arte plastice

Despre carte:
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Când Andrei Baciu mi-a făcut cinstea de a mă invita să scriu introducerea albumului pe care îl aveţi acum în faţa ochilor, am ezitat. Nu sunt fotograf! M-am aşternut pe scris însă din două motive. Primul e că, deşi sunt moldovean get-beget, în copilărie am petrecut vacanţe de neuitat la mătuşile din Prahova. Am învăţat să înot nu la mare, ci în râul Teleajen. Şi primele mele discuri cu muzică simfonică - Schubert - le-am cumpărat de la o mică tutungerie / librărie / papetărie / mercerie din Măneciu (Ungureni, nu Pământeni). Măgurele, satul din La Bunica, e pentru mine un nume şi un loc din acea "zonă" a copilăriei cuprinsă între Vălenii de Munte ai lui Iorga şi Mănecii Tantii Aurora care avea nu mai ştiu ce fâneţe în Măgurele! E, în esenţă, lumea din piesa Steaua fără nume a lui Mihail Sebastian (a cărei acţiune se desfăşoară într-o localitate din Prahova). Când am ajuns eu în vacanţe acolo, pe la mijlocul anilor '80, zona încă nu era complet colectivizată şi mai avea reflexele culturale şi economice ale unei lumi provinciale normale. Am regăsit aceste reflexe, ca structură, şi în fotografiile lui Andrei Baciu. Şi dorinţa de a scrie despre ele a constituit al doilea motiv.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu