duminică, 5 iunie 2011

Multimilionarul care nu ştie să citească: "Totul vine din ruşinea prin care am trecut"

Britanicul Andreas Panayiotou (44 de ani) deţine o avere de aproximativ 400 de milioane de lire sterline. Până de curând, avea şi un secret ruşinos: este analfabet.

„Profesorul se plimbă prin clasă şi le cere mai multor copii să citească. Mă rog să nu mă pună pe mine. Îi spune unui elev. Apoi altuia. Mi se face frică. Bineînţeles, urmez eu. Acel moment mi-a rămas bine fixat în minte, pentru că atunci mi-am dat seama că am o problemă”, îşi aminteşte Panayiotou, citat de London Evening Standard.
Andreas Panayiotou este fiul unor imigranţi veniţi din Ciprul grecesc şi a fost crescut într-o zonă săracă din estul Londrei. În timpul şcolii, s-a remarcat ca boxer, iar la 14 ani a abandonat cursurile cu totul. A lucrat pentru tatăl său, a cumpărat apoi o mică proprietate în Londra, a construit acolo locuinţe. Aşa a început una dintre cele mai importante afaceri imobiliare din capitala Marii Britanii. În prezent, Panayiotou se află pe locul 200 în topul celor mai bogaţi britanici. Succesul său în afaceri se leagă, în mod paradoxal, şi de acest handicap. „Totul – imensa mea dorinţă de de a dovedi că sunt «cineva», disciplina foarte rigidă, mândria mea – vine din ruşinea prin care am trecut fiind mereu în urma celorlalţi copii”, a explicat el.

Panayiotou spune că şi-a antrenat mintea pentru a „fotografia” cuvintele întregi. Prin asta, e mereu foarte concentrat: „Pot să-ţi spun unde se află fiecare costum din garderobă, fiecare maşină din garaj, pot să-ţi spun cum arătau graficele de profit care mi s-au arătat la un hotel, acum trei luni. Înveţi să simplifici lucrurile, să le reduci la esenţă”, explică el.

„Asta te face şi mai creativ în rezolvarea problemelor, pentru că mintea ta se luptă permanent pentru a înţelege lumea din jur. Luptă, luptă, luptă!”.

Milionarul nu doreşte însă nimănui să treacă printr-o experienţă asemănătoare: „Să ştii să citeşti e la fel de important ca şi mâncatul”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu